פאי קרם מלבי משגע של ענבל לביא פיית העוגיות

מחפשים קינוח מקורי ומרשים? מצאתם! פאי מלבי ריחני, קריר וקליל, שאפשר להכין גם ללא גלוטן, עם בסיס פריך, קרם מלבי עשיר ורוטב פטל אדום בטעמים מתקתק-חמצמץ שכולם יטרפו
מחפשים קינוח מקורי ומרשים? מצאתם! פאי מלבי ריחני, קריר וקליל, שאפשר להכין גם ללא גלוטן, עם בסיס פריך, קרם מלבי עשיר ורוטב פטל אדום בטעמים מתקתק-חמצמץ שכולם יטרפו
  • קרין גורן
  • מרכיבים
    20
  • הכנה שעה
    כולל 6 שעות
  • קלוריות
  • רמת קושי:
    בינונית
  • כשר
  • מרכיבים
    20
  • הכנה שעה
    כולל 6 שעות
  • קלוריות
  • רמת קושי:
    בינונית
  • כשר

מצרכים

מצרכים


plus minus

קלתית

קרם מלבי

רוטב פטל אדום

עיטור


אופן הכנה

  1. מכינים את הקלתית: במעבד מזון טוחנים את הפיסטוקים עם כמה כפות מכמות הקמח כך שהם טחונים לאבקה דקה ככל הניתן. מוסיפים את יתרת הקמח, את השקדים הטחונים, הסוכר, המלח ושמן הקוקוס ומעבדים היטב לקבלת פירורי בצק.
  2. מוסיפים מים קרים בהדרגה ומעבדים רק עד לקבלת בצק אחיד, מקררים לשעה.
  3. לשים מעט את הבצק לריכוך קל, מרדדים אותו על משטח מעט מקומח לעלה דקיק בעובי של 3 מ”מ. מאחר והבצק מבוסס על שמן קוקוס, קמח ללא גלוטן ואינו מכיל ביצים הוא פחות גמיש ויותר עדין במהלך העבודה ועלול להתפרק מעט ברידוד - אל חשש זה בסדר גמור, פשוט הדקו את החלקים שהתפרקו לתבנית בכפות הידיים, הוא יתקבל מצוין בתום האפייה.
  4. משמנים בתרסיס פאם תבנית ודפנות תבנית פאי 24 ס”מ, כדי שהדפנות לא יצנחו כדאי להקפיד על יצירת זווית של 90 מעלות בין הדפנות לתחתית. מנקבים את התחתית במזלג ומקפיאים או מקררים לשעה.
  5. מחממים תנור ל-180 מעלות, מכסים את הקלתית בנייר אפייה מקומט ומניחים מעל משקולות אפייה או קטניות יבשות. אופים את הקלתית 20-23 דקות, לאחר מסירים את נייר האפייה עם המשקולות בעדינות רבה ואופים 12-15 דקות נוספות להשחמה יפה, מצננים היטב.
  6. מכינים את קרם המלבי: עוברים להכנת הקרם רק לאחר שהקלתית נאפתה והצטננה.
  7. יוצקים לסיר משקה סויה, מחצית מכמות קרם הקוקוס והסוכר ומביאים לרתיחה על להבה בינונית. בינתיים מערבבים בקערה את יתרת קרם הקוקוס עם הקורנפלור המנופה לנוזל חלק.
  8. כשהתערובת שבסיר מגיעה לרתיחה, מנמיכים מעט להבה ומוסיפים פנימה את תערובת הקורנפלור בהדרגה תוך כדי טריפה רצופה. ממשיכים לבשל את המלבי תוך כדי טריפה כדי שלא יווצרו גושים לעוד דקותיים כך שהתערובת מסמיכה מאוד.
    מערבבים פנימה תמצית ורדים לפי הטעם, מצננים קצרות ממש ויוצקים את המלבי לקלתית בעודו חם, משטחים לשכבה ישרה ומעבירים למקרר לכמה שעות להתייצבות.
  9. מכינים את רוטב הפטל האדום: שופכים את הפירות הקפואים לסיר בינוני-קטן, מוסיפים את המים, הסוכר ומיץ הלימון ומבשלים על להבה בינונית-נמוכה עד שהפטל מפשיר. מגבירים את הלהבה ומביאים לרתיחה. ממיסים את הקורנפלור בכף של מים ומערבבים לתוך הסיר.
  10. מוסיפים לבשל את התערובת 2-3 דקות נוספות תוך בעבוע ועירבוב עד להסמכה, מעבירים מיד את התערובת החמה למסננת ומסננים היטב תוך מעיכה רצופה בכף (בהתחלה מיץ הפרי ממש ינזל יותר בקלות, בהמשך תצטרכו למעוך היטב את התערובת בכף כדי שהמיץ יסונן וישארו במסננת בעיקר גרגירי פטל עם מעט מחית פרי סמיכה). מומלץ בשלב זה לטעום את הרוטב ולמנן את הטעמים בהתאם למתיקות הפרי ולסמיכות שקיבלתם לאחר הסינון. אפשר להוסיף טיפונת סוכר ולבשל קלות להמסה אם תרצו את הרוטב מעט מתוק יותר, להוסיף 2-3 כפות של מים אם תרצו אותו מעט דליל יותר, או להשיב את הרוטב לסיר ולבשל עוד דקה תוך בעבוע להסמכה אם הוא לא הסמיך מספיק, קחו בחשבון שהרוטב מסמיך עוד קצת לאחר הקירור.
  11. מצננים מעט את הרוטב ומשטחים על הטארט הקר. שומרים את הפאי במקרר.
  12. מעטרים את הטארט לפני ההגשה בפתיתי קוקוס או בקוקוס טחון ובפיסטוקים קצוצים גס.
מתכונים נוספים שכדאי לכם לנסות
תוכן קולינרי ישראלי איכותי
powered by foody

תגובות (22)

Avatar

    Avatar
    שובל מלכה

    יש סירופ אחר שניתן להכין ללא פירות ?

      Avatar
      קרין גורן

      היי שובל, ניתן לקנות סירופ מלבי מוכן (שזה סירופ סוכר עם צבע מאכל אדום) ברשתות השיווק הנבחרות.

הצג עוד

קטגוריות

אביזרים

טכניקות