ריבועי גבינה בשחור-לבן

ריבועי גבינה בשחור-לבן זה קינוח המורכב מריבועים רכים ונמסים בפה, שמזכירים יותר מהכל את ה"קינוח" הנוסטלגי - גבינה לבנה עם מעדן שוקולד, מעורבבים יחד
ריבועי גבינה בשחור-לבן זה קינוח המורכב מריבועים רכים ונמסים בפה, שמזכירים יותר מהכל את ה"קינוח" הנוסטלגי - גבינה לבנה עם מעדן שוקולד, מעורבבים יחד
  • קרין גורן
  • מרכיבים
    10
  • הכנה 30 דק׳
    כולל שעה ו-30 דק׳
  • קלוריות
  • רמת קושי:
    בסיסי
  • כשר
  • מרכיבים
    10
  • הכנה 30 דק׳
    כולל שעה ו-30 דק׳
  • קלוריות
  • רמת קושי:
    בסיסי
  • כשר

ריבועים רכים ונמסים בפה, שמזכירים יותר מהכל את ה”קינוח” הנוסטלגי – גבינה לבנה עם מעדן שוקולד, מעורבבים יחד. את דוגמת הלבבות היפה יוצרים בדרך מיוחדת (תראו בתמונות), אבל כמובן שאפשר ליצור “סתם” דוגמת שיש (פשוט להניח כפות מתערובת השוקולד מעל תערובת הווניל ולערבב בעדינות). בניגוד למה שאמא שלי אומרת (אפילו שאמהות תמיד צודקות), לפעמים לא רע שהדברים הם רק בשחור ולבן.

מצרכים

מצרכים


תחתית ביסקוויטים

עוגת גבינה

תערובת שוקולד


אופן הכנה

  1. מכינים את התחתית ומקפיאים: במעבד מזון טוחנים את הביסקוויטים לפירורים.
  2. מוסיפים חמאה מומסת וחלב ומעבדים לתערובת פירורית לחה (במרקם “חול רטוב”).
  3. מהדקים את התערובת לתחתית וגם לדפנות של תבנית מרופדת בנייר אפייה. מקפיאים עד להרכבת העוגה.
  4. מכינים את תערובת עוגת הגבינה: בקערה גדולה מערבבים גבינה, סוכר, שמנת חמוצה ושמנת מתוקה. מניחים בצד ל-5 דקות עד שהסוכר נמס. מוסיפים ביצים וטורפים לתערובת אחידה.
  5. מכינים את תערובת השוקולד: במיקרוגל מחממים יחד שוקולד מריר ושמנת מתוקה ומערבבים עד שהשוקולד נמס (התערובת צריכה להיות חמימה אבל לא רותחת).
  6. מעבירים בערך 1/4 (עד 1/3) מתערובת הגבינה לקערה נפרדת ומערבבים לתוכה את תערובת השוקולד. ממלאים בבקבוק לחיץ גדול (או בקבוק קטשופ נקי).
  7. מרכיבים, אופים, מצננים ומגישים: מחממים תנור ל-150 מעלות.
  8. משטחים את תערובת הגבינה הבהירה על תחתית הביסקוויטים.
  9. מזלפים פסים מתערובת השוקולד במרווחים של 3 ס”מ לאורך ולרוחב התבנית, לקבלת דוגמת משבצות (ממש מחדירים לעומק 1 ס”מ ו”מזריקים” בלחץ מתון את התערובת - כך שהיא קודם תטבע קצת פנימה ואז תופיע על פני השטח). אם נשארה עוד תערובת שוקולד - חוזרים על אותם פסים בשנית.
  10. מושכים צ’ופסטיק או שיפוד בעומק 1 ס”מ בקווים אלכסונים שעוברים במפגש קווי האורך והרוחב, בכל פעם בכיוון מנוגד: אחד קדימה ואחד אחורה.
  11. מכניסים את התבנית בעדינות לתנור (לאט ובזהירות! לא לקלקל את הדוגמא). אופים כשעה-שעה ורבע, עד שהעוגה מתחילה להתייצב (ועדיין רוטטת כמו ג’לי כשמזיזים את התבנית).
  12. מוציאים מהתנור ומניחים לעוגה להתקרר לגמרי (בחורף - על השיש, בקיץ - כמה שעות במקרר). פורסים לריבועים בסכין טבולה במים רותחים (טובלים ומנגבים בין חיתוך לחיתוך) ומגישים.
  13. שומרים מכוסה במקרר.
מתכונים נוספים שכדאי לכם לנסות
תוכן קולינרי ישראלי איכותי
powered by foody

תגובות (11)

Avatar

    Avatar
    קארין

    מה אפשר לשים במקום שמנת חמוצה ?

      Avatar
      קרין גורן

      עדיף לא להחליף את השמנת החמוצה

      Avatar
      קרין גורן

      היי מיכל, אין בעיה להוסיף שוקולד שאוהבים. בהצלחה!

הצג עוד

קטגוריות

אביזרים

טכניקות