עקיצת הדבורה “לעצלנים”

עקיצת הדבורה "לעצלנים" זו עוגה חגיגית מרשימה, אך פשוטה להכנה, עם שכבות טורט במקום בצק שמרים, ציפוי שקדים בדבש מלמעלה וקרם וניל מהיר במרכז
עקיצת הדבורה "לעצלנים" זו עוגה חגיגית מרשימה, אך פשוטה להכנה, עם שכבות טורט במקום בצק שמרים, ציפוי שקדים בדבש מלמעלה וקרם וניל מהיר במרכז
  • קרין גורן
  • מרכיבים
    16
  • הכנה 35 דק׳
    כולל 3 שעות
  • קלוריות
  • רמת קושי:
    בסיסי
  • כשר
  • מרכיבים
    16
  • הכנה 35 דק׳
    כולל 3 שעות
  • קלוריות
  • רמת קושי:
    בסיסי
  • כשר

כשכתבתי את הספר “אם לסבתא היה מיקסר” היה לי ברור שתהיה בו גרסא של “עוגת עקיצת הדבורה” – אבל כמעט עד הרגע האחרון התלבטתי איזו גרסא בדיוק: עוגת השמרים הקלאסית, שקרובה יותר למקור הגרמני, או אחותה המקומית, האוורירית והמהירה יותר? בסוף, העוגה המסורתית עם בצק השמרים ניצחה ב”פנדלים”- בעיקר בגלל הכבוד למסורת, ותוכלו למצוא בעמ’ 96 בספר (וגם בקישור הזה). אבל הנה אופציה נוספת, למי שמעדיף בצק קליל יותר, שחושש מעבודה עם שמרים או שסתם מעדיף להקל לעצמו את החיים. גם כאן יש ציפוי שקדים בדבש מלמעלה וקרם וניל מהיר במרכז, אבל שכבות העוגה עשויות מטורט, והיא נשמרת טרייה זמן ארוך יותר. מי שאוהב עוגות רטובות, יכול לשדרג אותה על ידי הברשת השכבות לפני ההרכבה בסירופ מהיר (2 כפות דבש מעורבבות ב-3/4 כוס מים רותחים). רק אל תקראו לה “ביננשטיך” (עקיצת הדבורה, בגרמנית…).

מצרכים

מצרכים


עוגה

ציפוי

מלית


 

אופן הכנה

  1. מכינים את העוגה, מצננים ופורסים ל-2 שכבות: מחממים תנור ל-180 מעלות.
  2. במיקסר מקציפים ביצים, 1 כוס סוכר וסוכר וניל במהירות גבוהה 10 דקות, לתערובת בהירה וסמיכה במרקם של מוס. מנמיכים את מהירות המיקסר למינימום ומוסיפים שמן ואחריו חלב בזרם דק, תוך כדי הקצפה. מוסיפים קמח ואבקת אפייה ומקציפים לאט לתערובת חלקה.
  3. משטחים את התערובת בתבנית משומנת ואופים כ-30 דקות עד שהעוגה זהובה וקפיצית למגע, וקיסם הננעץ במרכז יוצא יבש. מצננים לגמרי.
  4. משחררים את העוגה משולי התבנית בסכין ופורסים ל-2 שכבות שוות. מניחים את השכבה התחתונה על צלחת הגשה, ואת השכבה העליונה מניחים על תבנית תנור (מיד נצפה אותה ונשחים בגריל).
  5. מכינים את הציפוי, מצפים ומשחימים בגריל: במחבת יבשה (ללא שמן) קולים פרוסות שקדים תוך ערבוב, להזהבה. מניחים בצד.
  6. מחממים תנור למצב גריל.
  7. בסיר גדול (חשוב! אחרת זה יגלוש) מחממים לרתיחה 1/2 כוס סוכר, דבש, חמאה ו-1/4 כוס שמנת מתוקה תוך ערבוב, עד שהסוכר נמס. מבשלים ברתיחה 5 דקות נוספות מבלי לערבב, עד שהציפוי מזהיב ומסמיך מעט. מסירים מהאש ומערבבים פנימה את השקדים הקלויים.
  8. מיד מורחים את התערובת הרותחת על השכבה העליונה של העוגה.
  9. מכניסים תחת הגריל ל-30-60 שניות בלבד, עד להשחמת הציפוי (משגיחים כי זה נשרף בקלות!). מצננים מעט ופורסים ל-12 משולשים (כדי להקל על פריסת העוגה בהמשך)..
  10. מכינים את המלית, מרכיבים, מקררים ומגישים: במיקסר מקציפים 2 מיכלי שמנת מתוקה, 1/2 כוס חלב, אינסטנט פודינג ו-1/4 כוס סוכר לקרם יציב.
  11. מורחים את כל כמות הקרם על שכבת העוגה התחתונה שבצלחת ההגשה. מסדרים על הקרם את משולשי העוגה (כשציפוי השקדים כלפי מעלה, כמובן).
  12. מעבירים את העוגה למקרר לשעתיים, להתייצבות. מגישים קר.

מארחים? מתארחים? כל המתכונים והטיפים הכי מוצלחים שיש לראש השנה

 

מתכונים נוספים שכדאי לכם לנסות
תוכן קולינרי ישראלי איכותי
powered by foody

תגובות (145)

Avatar

    Avatar
    הודיה מויאל

    היי קרינוש אשמח לדעת אם חלב או חמאה יכולים להוות תחליף לשמנת מתוקה בציפוי?

      Avatar
      קרין גורן

      היי הודיה, אפשר להשתמש בחלב

    Avatar
    נועם

    היי קרין העוגה יצאה טעימה ממש, רק הציפוי יצא לי ממש קשה ברמה שאי אפשר לנגוס למה זה קרה?

      Avatar
      קרין גורן

      היי נועם, השמנת המתוקה אמורה לרכך מעט את הציפוי. הוא לא אמור להיות ממש קשה ברמה שאי אפשר לנגוס אבל גם לא רך

    Avatar
    שירה אמסלם

    קרין אני משוגעת על המתכונים שלך אפשר להחליף את הקמח בקמח כוסמין לבן? תודה!!!!!!!!!!

      Avatar
      קרין גורן

      אפשר, תודה רבה שירה!

הצג עוד

קטגוריות