עוגת יום הולדת בלי ביצים במראה משודרג

עוגת יום הולדת בלי ביצים במראה משודרג זו עוגת שוקולד בחושה חגיגית במראה קיצי, עם קישוט כתר של גביעי גלידה במילוי קרם "גלידה אמריקאית"
עוגת יום הולדת בלי ביצים במראה משודרג זו עוגת שוקולד בחושה חגיגית במראה קיצי, עם קישוט כתר של גביעי גלידה במילוי קרם "גלידה אמריקאית"
  • קרין גורן
  • מרכיבים
    15
  • הכנה שעה
    כולל שעתיים ו-30 דק׳
  • קלוריות
  • רמת קושי:
    בסיסי
  • כשר
  • מרכיבים
    15
  • הכנה שעה
    כולל שעתיים ו-30 דק׳
  • קלוריות
  • רמת קושי:
    בסיסי
  • כשר

קודם כל, יש כאן עוגת שוקולד בחושה, מהסוג הפשוט והממכר שילדים מתעקשים עליו בתור בסיס לעוגות יום ההולדת שלהם… אבל בלי ביצים – מה שהופך אותה למצוינת כשילד היומולדת או אחד הילדים האחרים בגן רגיש לביצים (וכן יש גם גרסת פרווה שמתאימה לטבעונים. ראו בסוד המתוק).

כדי לשדרג את ההגשה אני הופכת אותה לעוגה במראה קיצי, עם כתר של גביעי גלידה (רוב גביעי הגלידה  הקנויים לא מכילים ביצים, אבל אם מכינים את העוגה לרגישים חשוב כמובן לבדוק את רשימת החומרים על האריזה).

כמות: עוגה בקוטר 22 ס”מ עם כתר גביעי גלידה בהיקף (צריך 2 תבניות בקוטר 22 ס”מ ותבנית מלבנית להעמדת הגביעים), או תבנית בקוטר 30X40 ס”מ, או תבנית בקוטר 26 ס”מ + כמה מאפינס.

מצרכים

מצרכים


עוגה

גביעי הגלידה

ציפוי

קישוט "גלידה אמריקאית"


אופן הכנה

  1. מכינים את העוגה ואופים: מחממים תנור ל-180 מעלות.
  2. בקערה גדולה מערבבים יחד קמח, סוכר, קקאו, אבקת סודה לשתייה ומלח. מוסיפים שמן, שמנת חמוצה, תמצית וניל ומי סודה ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.
  3. מכינים מעמד לגביעי הגלידה - אפשר להשתמש במעמד ייעודי קנוי, או לעטוף תבנית מלבנית / תבנית אינגלישקייק בנייר אלומיניום מלמעלה, ליצור חור עבור כל גביע ולנעוץ אותו בפנים. ממלאים את גביעי הגלידה בבלילה עד חצי הגובה בערך. מניחים את התבנית העטופה או המעמד הייעודי על תבנית תנור ומכניסים כך לתנור.
  4. מוזגים את שארית הבלילה באופן שווה ל-2 התבניות העגולות ומכניסים גם אותן לתנור.
  5. אופים 45-55 דקות לתבנית גדולה, כ- 20 דקות לעוגות בגביעי גלידה כ-25 דקות למאפינס. העוגות מוכנות כשקיסם הננעץ במרכז יוצא עם פירורים לחים. מצננים לגמרי.
  6. מכינים את הציפוי, מרכיבים ומצפים את העוגה: מחממים במיקרוגל שמנת מתוקה ושוקולד וטורפים לרוטב אחיד. מצננים ומעבירים למקרר ל-30 דקות, להסמכה של הרוטב. מניחים שכבת עוגה אחת על צלחת הגשה, מוזגים מעל רוטב שוקולד ומכסים בשכבת עוגה שנייה. מוזגים רוטב שוקולד לציפוי מלמעלה ונותנים לו לזלוג גם על הדפנות.
  7. חוצים את העוגות שבגביעי הגלידה האישיים בעזרת סכין משוננת (בתנועות ניסור קלות). מדביקים בהיקף העוגה וקושרים סביב סרט (לקישוט וגם לתמיכה בגביעים).
  8. מכינים את הקרמים, מקשטים ומגישים: במיקסר מקציפים מיכל אחד בלבד של שמנת מתוקה עם אינסטנט פודינג וניל כ-2 דקות, עד קבלת קרם אוורירי. מעבירים לשקית זילוף קטנה.
  9. בקערת מיקסר נקייה מקציפים את שאר השמנת המתוקה (מיכל אחד) עם אינסטנט פודינג שוקו כ-2 דקות, עד קבלת קרם אוורירי. מעבירים שלקית זילוף קטנה נוספת.
  10. ממקמים פיית זילוף בתחתית שקית זילוף גדולה וחותכים את השפיץ שבקצה. חותכים את הקצוות של שתי שקיות הסילוף הקטנות ומכנסים אותן לשקית הזילוף הגדולה, זו לצד זו (כשהפתחים כלפי מטה, כמובן). מזלפים יחד בספירלה למילוי כל גביע גלידה בהיקף העוגה, למראה של גלידה אמריקאית.

הערות

  • להכנת העוגה בגרסה טבעונית אפשר להחליף חמאה במרגרינה, חלב בחלב סויה ושמנת חמוצה בגביעי מעדן סויה בטעם וניל באותה כמות, בתוספת 2 כפיות מיץ לימון. בציפוי השוקולד משתמשים בחלב קוקוס במקום שמנת מתוקה ובשוקולד מריר במקום שוקולד חלב, ובקרם לקישוט משתמשים בשמנת צמחית להקצפה.
מתכונים נוספים שכדאי לכם לנסות
תוכן קולינרי ישראלי איכותי
powered by foody

תגובות (10)

Avatar

    Avatar
    בתשבע

    היי קניתי גביע גלידה בצורע חרוט, כיצד אוכל להכין איתם? יהיה קצת קשה לחתוך אותם לחצי?

      Avatar
      קרין גורן

      היי בתשבע, למה לחתוך לחצי? אפשר לשים בהם את הבלילה כפי שהם

    Avatar
    בתשבע

    האם ניתן להכין מראש ולשמור במקרר?

      Avatar
      קרין גורן

      עדיף לא יותר מיום

הצג עוד

קטגוריות