עוגת גבינה אפויה עם קצפת ופירורי עוגיות קרמל

עוגת גבינה אפויה עם קצפת ופירורי עוגיות קרמל זה בעצם עוד גיוון חמוד וחגיגי לעוגת הגבינה הקלאסית, שמתאים במיוחד לאוהבי עוגיות לוטוס
עוגת גבינה אפויה עם קצפת ופירורי עוגיות קרמל זה בעצם עוד גיוון חמוד וחגיגי לעוגת הגבינה הקלאסית, שמתאים במיוחד לאוהבי עוגיות לוטוס
  • קרין גורן
  • מרכיבים
    14
  • הכנה 45 דק׳
    כולל שעתיים ו-30 דק׳
  • קלוריות
  • רמת קושי:
    בסיסי
  • כשר
  • מרכיבים
    14
  • הכנה 45 דק׳
    כולל שעתיים ו-30 דק׳
  • קלוריות
  • רמת קושי:
    בסיסי
  • כשר

עוד גיוון חמוד לעוגת הגבינה הקלאסית. זה התחיל מעוגת גבינה אפויה שלא יצאה יפה מספיק, לטעמי. כדי להסתיר את הסדקים, קישטתי אותה מלמעלה בקצפת ופירורי עוגיות לוטוס (עוגיות קרמל זהובות). התגובות במשפחה היו נלהבות, ומאז אני מקבלת “הזמנות” לעוגה הספציפית הזו…

סוד מתוק: אני ממשיכה לאפות את העוגה בשיטה הוותיקה, שכוללת עטיפה בנייר עיתון רטוב, להגנה על הדפנות הצחורות. אם אתם נרתעים מהשימוש בעיתון התחילו את האפייה כרגיל (15-10 דקות בחום של 240 מעלות) ואז הנמיכו את החום ל-150. אל תוותרו על התבנית עם המים הרותחים בתחתית התנור, ליצירת סביבת אפייה לחה. זמן האפייה יתארך לכשעה ורבע.

מצרכים

מצרכים


תחתית ופירורים

מלית גבינה

קצפת


אופן הכנה

  1. מכינים את התחתית ואת הפירורים לקישוט: טוחנים את העוגיות ומחלקים את הפירורים שווה בשווה לשתי קערות. שומרים קערה אחת בצד (אלו יהיו הפירורים שיקשטו את העוגה). מוסיפים לקערה השנייה חמאה מומסת ומערבבים היטב. משטחים את תערובת הפירורים והחמאה בתחתית התבנית.
  2. מכינים את מלית הגבינה: מחממים תנור ל-240 מעלות. מפרידים ביצים. מניחים בתחתית התנור תבנית עמוקה וממלאים אותה במים רותחים ליצירת סביבה עשירה באדים.
  3. מקפלים דף עיתון לרצועה בגובה דפנות התבנית ומשרים בקערה עם מים קרים.
  4. בקערה גדולה טורפים שני סוגי גבינה עם חלמונים, תמצית וניל ו-2/3 כוס סוכר, מנפים מעל קורנפלור וקמח וטורפים היטב לתערובת חלקה ללא גושים. מוסיפים חלב וחמאה מומסת וטורפים לתערובת אחידה.
  5. במיקסר מקציפים חלבונים עד לקבלת קצן לבנבן ורך. מוסיפים את יתרת הסוכר (1/2 כוס) בהדרגה ומקציפים לקבלת מבריק ויציב אך לא נוקשה. טורפים 1/3 מהקצף לתערובת הגבינה ומקפלים פנימה בעדינות את יתרת הקצף, רק עד לקבלת תערובת אחידה ואוורירית.
  6. יוצקים את התערובת לתבנית מעל תחתית הפירורים. עוטפים את התבנית מבחוץ ברצועות העיתון המושרות במים.
  7. אופים בשני שלבים ומצננים: אופים 15-10 דקות עד שפני העוגה הופכים לקרום יבש וזהוב. מנמיכים את חום התנור ל-160 מעלות. מוציאים את העוגה מהתנור בזמן שהוא מתקרר ומעבירים סכין בהיקף התבנית: מכניסים את הסכין לעומק 2 ס”מ ומשחררים את שולי העוגה כדי לאפשר לה להתרומם בחופשיות מבלי להדבק לשוליים (סיבה להתבקעות של הקרום).
  8. מחזירים לתנור ואופים עוד כשעה, עד שהעוגה שחומה, תפוחה, קפיצית למגע וקיסם הננעץ במרכז יוצא יבש (במהלך הצינון היא תחזור לגובה המקורי, וזה בסדר).
  9. מוצאים מהתנור ומצננים לגמרי.
  10. מכינים את הקצפת, מצפים ומפזרים פירורים: מקציפים יחד את כל חומרי הקצפת לקצפת יציבה. משטחים את הקצפת על העוגה האפויה ומפזרים מעל את פירורי העוגיות הנותרים.
  11. שומרים במקרר.
מתכונים נוספים שכדאי לכם לנסות
תוכן קולינרי ישראלי איכותי
powered by foody

תגובות (0)

Avatar

קטגוריות