“כיפות” מוס שוקולד דבש

"כיפות" מוס שוקולד דבש זה עוגות מוס אישיות ואווריריות במרקם קטיפתי מפנק, שמכינים בתבניות חצי כדור מסיליקון למראה חגיגי, מרשים ומהמם
"כיפות" מוס שוקולד דבש זה עוגות מוס אישיות ואווריריות במרקם קטיפתי מפנק, שמכינים בתבניות חצי כדור מסיליקון למראה חגיגי, מרשים ומהמם
  • קרין גורן
  • מרכיבים
    10
  • הכנה 40 דק׳
    כולל 5 שעות
  • קלוריות
  • רמת קושי:
    בסיסי
  • כשר
  • מרכיבים
    10
  • הכנה 40 דק׳
    כולל 5 שעות
  • קלוריות
  • רמת קושי:
    בסיסי
  • כשר

הסוד של כל מוס שוקולד אוורירי הוא ביצים מוקצפות, אבל אני נרתעת מהכנת קינוחים עם ביצים נאות. הפתרון שמצאתי הוא להרתיח דבש ולצקת אותו בעודו רותח על החלמונים תוך כדי הקצפה. המוס מתקבל קטיפתי ואוורירי, אבל גם יציב דיו לשמש מלית לעוגה. מכיוון שבענייני רושם עסקינן, אני מכינה ממנו דווקא עוגות מוס אישיות בתבניות חצי כדור מסיליקון. בתור בסיס אפשר להשתמש בעיגול דק של עוגת טורט (מותר גם לקרוץ עיגולים מפרוסות דקות של עוגה בחושה קנויה). אני מעדיפה לפזר אגוזי פקאן מסוכרים וטחונים (פקאן “סיני”), לבסיס מתוק ודקיק, שמהווה שכבת הפרדה קראנצ’ית בין המוס לצלחת.

מצרכים

מצרכים


plus minus

בסיס

מוס שוקולד

ציפוי שוקולד

קישוט


אופן הכנה

  1. מכינים את המוס ומקפיאים: מקציפים במיקסר שמנת מתוקה לקצפת כמעט יציבה (אבל עדיין מעט רכה) ושומרים במקרר.
  2. מקציפים במיקסר חלמונים וסוכר במהירות גבוהה במשך 2 דקות.
  3. במקביל, במחבת קטנה מרתיחים דבש, עד שהוא מבעבע ברתיחה מלאה. יוצקים את הדבש הרותח בזרם דק לחלמונים, תוך כדי הקצפה. ממשיכים להקציף 5 דקות נוספות, עד שהקערה קרה למגע והקצף סמיך ובהיר. בינתיים ממיסים את השוקולד. מקפלים את השוקולד החם לקצף החלמונים עד לקבלת תערובת אחידה (היא תסמיך מאוד, וזה בסדר).
  4. טורפים פנימה את החלב יחד עם רבע מכמות הקצפת. מקפלים בעדינות את יתרת הקצפת עד לקבלת מוס חלק וקטיפתי. יוצקים לתבניות ומפזרים מלמעלה פקאנים מסוכרים טחונים.
  5. מעבירים למקפיא ל-4 שעות לפחות (עדיף למשך הלילה), להתקשות.
  6. מכינים את ציפוי השוקולד, מקשטים ומצפים: מחממים שמנת מתוקה לסף רתיחה. יוצקים על השוקולד המריר ומערבבים עד שהוא נמס. מצננים לטמפרטורת החדר.
  7. מחלצים את הכיפות מהתבניות בלחיצה ומניחים על רשת לציפוי (מניחים מתחת לרשת תבנית נקייה או נייר אפייה לקליטת הטיפטופים). יוצקים כף ציפוי על כל כיפה ומניחים לו לזלוג למטה בחופשיות.
  8. מעבירים את השוקולד הלבן המומס לשקית זילוף קטנה (או אפילו לפינה תחתונה של שקית ניילון לסנדביצ’ים). גוזרים את השפיץ לפתח דקיק ומזלפים את השוקולד בתנועות מהירות קדימה ואחורה על הכיפות.
  9. שומרים במקפיא ומעבירים למקרר שעה לפני ההגשה. מגישים קר מאוד.
מתכונים נוספים שכדאי לכם לנסות
תוכן קולינרי ישראלי איכותי
powered by foody

תגובות (11)

Avatar

    Avatar
    אסתי רביבו

    היי, במה אפשר להמיר את הביצים? אני רוצה להכין בלי ביצים, או שאפשר לוותר עליהם

      Avatar
      קרין גורן

      היי אסתי, לצערי אין תחליף לביצים

    Avatar
    שני רשף

    האם ניתן להכין בתבנית של עוגה (רינג עגול) במקום כיפות אישיות?

      Avatar
      קרין גורן

      אפשר, כן

    Avatar
    שני רשף

    חשבנו להכין לערב החג. להכפיל כמויות.

הצג עוד

קטגוריות

אביזרים

טכניקות

תגיות