טריקולד ללא תוספת סוכר

טריקולד ללא תוספת סוכר זו עוגה טעימה ומרשימה שמורכבת מארבע שכבות של שוקולד בצבעים שונים, שמותרת גם לאנשים שנמנעים מאכילת סוכר
טריקולד ללא תוספת סוכר זו עוגה טעימה ומרשימה שמורכבת מארבע שכבות של שוקולד בצבעים שונים, שמותרת גם לאנשים שנמנעים מאכילת סוכר
  • קרין גורן
  • מרכיבים
    15
  • הכנה 45 דק׳
    כולל 5 שעות
  • קלוריות
  • רמת קושי:
    בסיסי
  • כשר
  • מרכיבים
    15
  • הכנה 45 דק׳
    כולל 5 שעות
  • קלוריות
  • רמת קושי:
    בסיסי
  • כשר

עוגת טריקולד היא עוגה סופר-מושקעת (בזמן, בכסף ובקלוריות…), שאני מכינה לאירועים מיוחדים ולאנשים שאני ממש אוהבת. הגרסה הבאה שלי לטריקולד מאפשרת לפנק גם את מי שלא אוכל סוכר בעוגה חגיגית (ועדיין עשירה וממש לא דיאטטית). יש בה 3 סוגי שוקולד ללא תוספת סוכר ו-4 שכבות: עוגה אפויה רכה ונימוחה מלמטה, מעליה מוסים בשני צבעים (מוקה/שוקולד לבן) ולסיום ציפוי שוקולד מבריק.

מצרכים

מצרכים


מוס מוקה

מוס שוקולד לבן

בסיס עוגת שוקולד

ציפוי שוקולד מבריק


אופן הכנה

  1. מתחילים להכין את שני המוסים ומעבירים למקרר ל-4 שעות לפחות: בקערה אחת שמים 1/2 מיכל (1/2 כוס) בלבד  של שמנת מתוקה, 200 גרם שוקולד חלב ללא תוספת סוכר ואבקת נס קפה. מחממים במיקרוגל להמסה וטורפים לרוטב שוקולד אחיד. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר ל-4 שעות עד שהתערובת קרה מאוד.
  2. בקערה שנייה שמים 1/2 מיכל (1/2 כוס) בלבד של שמנת מתוקה עם 200 גרם שוקולד לבן ללא תוספת סוכר. מחממים במיקרוגל להמסה וטורפים לרוטב שוקולד אחיד. עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר ל-4 שעות עד שהתערובת קרה מאוד.
  3. מכינים את בסיס עוגת השוקולד: מחממים תנור ל-180 מעלות.
  4. במיקסר מקציפים סוכרלוז, ביצים ותחליף דבש 10 דקות במהירות גבוהה.
  5. במיקרוגל ממיסים שוקולד וחמאה. מערבבים פנימה רסק תפוחים.
  6. מנמיכים את פעילות המיקסר ומוסיפים את תערובת השוקולד לקצף הביצים תוך כדי הקצפה. מנפים פנימה קמח תופח ומקציפים לאט, רק עד איחוד.
  7. משטחים בתבנית משומנת ואופים כ-20 דקות, עד שהעוגה יציבה וסדוקה. מניחים בצד לצינון.
  8. מסיימים את הכנת המוסים, מרכיבים ומקפיאים: מעבירים את תערובת המוקה (השמנת המתוקה, השוקולד והקפה) הקרה לקערת מיקסר ומוסיפים מיכל אחד של שמנת מתוקה. מקציפים יחד במהירות גבוהה עד לקבלת מוס אוורירי ויציב. משטחים מעל העוגה האפויה ומקפיאים 20 דקות להתייצבות.
  9. מעבירים את תערובת השוקולד הלבן הקרה לקערת מיקסר נקייה ומוסיפים מיכל אחד של שמנת מתוקה. מקציפים יחד במהירות גבוהה עד לקבלת מוס אוורירי ויציב. משטחים מעל שכבת מוס המוקה ומחזירים למקפיא לשעתיים, להתייצבות לפני הציפוי.
  10. מכינים את הציפוי ומוזגים על העוגה הקפואה. מפשירים ומגישים: ממיסים במיקרוגל שוקולד מריר, שמנת מתוקה ותחליף דבש. טורפים לרוטב אחיד ומוזגים מיד על העוגה. מטים אותה בתנועה מעגלית עד שהציפוי מכסה את כל פני העוגה. מעבירים למקרר להפשרה חלקית של כשעה לפני ההגשה.
  11. לחילוץ, מעבירים סכין מחוממת (טבולה במים רותחים) בין שולי התבנית לעוגה, ורק אז משחררים את שולי התבנית הקפיצית. פורסים לפרוסות בעזרת סכין טבולה במים רותחים (טובלים ומנגבים בין חיתוך לחיתוך) ומגישים.

הערות

  • אם רוצים להכין "סתם" עוגת שוקולד טעימה ליומולדת, אפשר להכפיל את כמויות עוגת הבסיס ולאפות 40 דקות בתבנית בקוטר 24 ס"מ. מכינים גם את ציפוי השוקולד (בכמות זהה) ומוזגים מעל העוגה לקישוט.
מתכונים נוספים שכדאי לכם לנסות
תוכן קולינרי ישראלי איכותי
powered by foody

תגובות (16)

Avatar

    Avatar
    נוריאל

    בכותרת רשום עוגה שמתאימה לאנשים שנמנעים מסוכר אבל יש בפנים שמנת מתוקה ומלא דבש…..

      Avatar
      קרין גורן

      היי, מדובר בעוגה עם מעט סוכר. אני לא מתחייבת למתכונים ללא סוכר בכלל ובטח שלא לאנשים עם בעיות רפואיות וזה נתון לשיקול דעת אם העוגה מתאימה לכם או לא. 🙂

הצג עוד

קטגוריות