בלינצ’ס גבינה וצימוקים

בלינצ'ס גבינה וצימוקים מטריפים ונהדרים לאירוח - חביתיות זהובות ומילוי הכי פשוט בטעם של פעם: גבינה מתוקה עם קליפת לימון וצימוקים
בלינצ'ס גבינה וצימוקים מטריפים ונהדרים לאירוח - חביתיות זהובות ומילוי הכי פשוט בטעם של פעם: גבינה מתוקה עם קליפת לימון וצימוקים
  • קרין גורן
  • מרכיבים
    13
  • הכנה 40 דק׳
    כולל 40 דק׳
  • קלוריות
  • רמת קושי:
    בסיסי
  • כשר
  • מרכיבים
    13
  • הכנה 40 דק׳
    כולל 40 דק׳
  • קלוריות
  • רמת קושי:
    בסיסי
  • כשר

בחג השבועות האחרון נשבר שיא השיאים – הנחתי את כל הקינוחים על השולחן, חזרתי למטבח כדי להביא סכין לחיתוך העוגות, והבלינצ’סים נ-ע-ל-מ-ו. אז בגלל שאני יודעת שלא אצליח לטעום אותם בארוחת החג, אני עושה לעצמי מבצע “אכול כפי יכולתך” כשאני מכינה אותם. החביתיות עצמן מתאימות גם למילוי מלוח וגם למילוי מתוק, אבל בעיניי אין על המילוי הכי פשוט בטעם של פעם – בלינצ’ס עם גבינה מתוקה עם קליפת לימון וצימוקים (וגם קצת פודינג, כדי שהמלית לא תהיה נוזלית). כמות הבלילה מספיקה ל 13 יחידות בלינצ’ס, אבל הראשונה לפעמים נשרפת (או נטרפת….) אז למעשה יוצאות רק 12. יש לזה אפילו מונח בקונדיטוריה – Baker’s Dozen – “התריסר של האופה”, שהוא לא 12 כמו בשאר העולם – אלא 13. תמיד לוקחים בחשבון שמשהו יקרה למנה אחת.

מצרכים להכנת בלינצ'ס

מצרכים להכנת בלינצ'ס


plus minus

עלי בלינצ'ס

מלית גבינה וצימוקים


 

אופן הכנה

  1. מכינים עלי בלינצ’ס: בבלנדר או מעבד מזון שמים ביצים, מלח, מים, חלב, שמן וקמח ומעבדים יחד בערך דקה, עד לקבלת תערובת בלינצ’ס חלקה ללא גושים (להכנה ידנית: בקערה שמים קמח, מים וחלב וטורפים ידנית 2 דקות. מוסיפים ביצים, שמן ומלח וטורפים עוד דקה, לאיחוד).
  2. מסננים את התערובת (חשוב! תמיד תמצאו גושי קמח קטנים במסננת מה שעלול ליצור בלינצ’ס עם גושים).
  3. משמנים מחבת נון-סטיק גדולה (בקוטר 28-26 ס”מ) בתרסיס שמן או מעט חמאה.
  4. מוזגים חצי מצקת של בלילת בלינצ’ס למחבת ומיד מטים את המחבת בתנועה סיבובית לפיזור הבלילה בשכבה אחידה. מטגנים רק עד שפני הבלינצ’ס יבשים, השוליים מתרוממים מעט מהמחבת והצד התחתון מתחיל להזהיב. שימו לב: לא הופכים לצד השני - מטגנים את הבלינצ’ס רק מצד אחד. ממשיכים בהכנת עוד ועוד בלינצ’ס עד לסיום הבלילה, ומשמנים את המחבת מדי פעם, לפי הצורך. מסדרים את הבלינצ’ס המוכנים בערימה על הצלחת ומניחים לצינון.
  5. בזמן שעלי הבלינצ’ס מתקררים מכינים מלית בלינצ’ס: בקערה טורפים גבינה לבנה, סוכר, אינסטנט פודינג וקליפת לימון עד לקבלת תערובת אחידה ללא גושים. מערבבים פנימה צימוקים.
  6. ממלאים, מטגנים ומגישים: מניחים כל בלינצ’ס על משטח העבודה כשהצד העליון הוא הצד הבהיר (זה שלא טוגן). מניחים כף גדושה של מלית בפס לרוחב מרכז הבלינצ’ס. מקפלים את צידי הבלינצ’ס מעל המלית (כדי שהמלית לא תברח החוצה) ומגלגלים לרולדה.
  7. שומרים במקרר (עד יומיים-שלושה). זה טעים גם ככה, אבל אפילו יותר טעים לטגן כל בלינצ’ס בחמאה משני הצדדים, עד להזהבה, ולהגיש חם עם זילופי דבש מעל.

 

 

 

מתכונים נוספים שכדאי לכם לנסות
תוכן קולינרי ישראלי איכותי
powered by foody

תגובות (38)

Avatar

    Avatar
    יהודה

    חמוד אבל מלוח כמו שמעולם לא טעמתי

הצג עוד

קטגוריות

אוהבים בלינצ’ס? קבלו את הפינוק האולטימטיבי לחג השבועות ולחגיגות בראנץ’ וארוחות בוקר מפנקות לאורך כל השנה - בלינצ’ס תוצרת בית במילוי גבינה בטעם של פעם, ממש כמו שסבתא הייתה מכינה. עלי בלינצ’ס רכים וזהובים, מלית גבינה שמכינים בקלי קלות, ויש לכם קינוח או פינוק מושלם לסיום כל ארוחה.