יש לכם את זה בעוד מידות? איך ממירים תבניות בגדלים שונים

יש לכם מתכון נהדר לעוגה גדולה, שאתם מעדיפים להכין דווקא כעוגות אישיות? החלטתם להגדיל כמויות ולאפות בתבנית גדולה עוד יותר? את הטיפים הבאים כדאי לקרוא לפני שעוברים מתבנית לתבנית.

מתי אי אפשר לאפות בתבנית אחרת?

את רוב העוגות הבחושות, עוגות הגבינה האפויות ועוגות הפאי ניתן לאפות בתבניות בגדלים שונים- ממנות אישיות ועד מנות משפחתיות- אחרי שינויים מסויימים בחום וזמן האפייה (ראו בהמשך). בעוגות מוס ועוגות גבינה קרות (ללא אפייה), שאינן דורשות תנור, אפילו לא יהיה צורך בשינויים כאלו.

אבל יש מקרים שבהם לא מומלץ לעשות את המעבר מתבנית אישית לתבנית גדולה: בעיקר כאשר מדובר בעוגות קטנות בעלות מרכז רך מאוד או נוזלי. בגרסה הקטנה שלהן, העוגות הללו קורסות בחינניות בצלחת, אחרי כפית או שתיים. כעוגה גדולה לעומת זאת, המרכז שקוע והתרסקות ברגע החיתוך הופכים אותה למפגע אסתטי… בקיצור, עוגות שוקולד חמות, סופלה חם ועוגות אחרות עם הפתעה רכה- עדיף לאכול לבד (או מקסימום בזוג).

עוגות שכדאי יותר לאפות בתבנית גבוהה הן עוגות טורט. במתכונים לעוגות עם קצף ביצים הקטנת הכמות עלולה להגדיל את הסיכוי לבעיות (קל יותר להקציף חמש ביצים מאשר ביצה אחת).

מה צריך לעשות כשעוברים תבנית?

שינויים בכמות

אם נפח התבנית או התבניות שבמתכון המקורי דומה לנפח התבנית או התבניות החדשות- אין צורך לעשות שינויים בכמות, וההתאמות היחידות יתבצעו בשלב האפייה. כך למשל:

1 תבנית אינגליש =  1 תבנית עגולה בקוטר 20 =  6-8 מאפינס בתבנית שקעים בנפח חצי כוס.

3 תבניות אינגליש = 1 תבנית עגולה בקוטר 26 = תבנית קוגלהוף סטנדרטית (בקוטר 24-26).

אם נפח התבנית שונה, אפשר לבצע התאמה של הכמויות במתכון:

מקוטר 22 לקוטר 24 - להוסיף % 20

מקוטר 22 לקוטר 26 - להוסיף % 40

מקוטר 22 לקוטר 28 - להוסיף % 60

מקוטר 26 לקוטר 24 - להפחית % 15

מקוטר 26 לקוטר 22 - להפחית % 30

מקוטר 28 לקוטר 22 - להפחית % 40

אפשרות נוספת, למי שעובר לתבנית קטנה יותר ולא רוצה להסתבך עם שינוים בכמויות - ממלאים את התבנית הקטנה עד כמה שצריך ובשארית הבלילה משתמשים להכנת מאפינס או עוגה אישית. כך אפשר גם לטעום מהעוגה (הקטנה) וגם להשאיר את העוגה (הגדולה, שהכנתם לאורחים) שלמה….

שינויים בחום התנור ובמשך האפייה

כשעוברים לתבנית גדולה, מומלץ להנמיך את חום התנור ולהאריך את זמן האפייה. אחרת פנים העוגה עלול להוותר לא אפוי בזמן שפני השטח שלה כבר מתחילים להשרף. ולהפך, כשעוברים מתבנית גדולה לקטנה, כדאי להגביר את חום התנור ולקצר את זמן האפייה.

מכיוון שקיימים הבדלים בין תנור לתנור, בכל אפיה של מתכון חדש, ובוודאי כאשר מבצעים שינויים בתבניות- חשוב לעקוב באופן צמוד אחרי האפייה ואם צריך לבצע שינוי בחום התנור, להוציא את העוגה מוקדם יותר מהמצוין במתכון או להשאיר אותה זמן נוסף, להשלמת האפייה.

טיפים נוספים:

  • כשמכינים עוגות פאי בגרסה אישית לרוב אין צורך לאפות את הקלתית אפייה מקדימה.
  • עוגות קטנות מתייבשות מהר יותר, ולכן עדיף להכין אותן בסמוך יותר להגשה (במיוחד כשמדובר במיני מאפינס).
  • שימו לב שגם חומר התבנית יכול להשפיע על משך האפייה- אפייה בתבנית סיליקון תהיה ארוכה יותר בהשוואה לתבנית מתכת זהה בנפח ובצורה. קיים הבדל אפילו בין תבנית כסופה לשחורה (תבנית שחורה מתחממת יותר).

קטגוריות

תגובות (16)

Avatar

    Avatar
    אוראל ביני

    היי, אם אני רוצה להמיר מתכון לעוגת בגינה שבמקור בוא לרינג קוטר 24 ואני רוצה להפוך את המתכון לעוגות אישיות קוטר 9, זמן האפייה במתכון המקורי הוא 60 דקות, איך אני ממירה את זמן האפייה הזה לעוגות אישיות??

      Foody team
      מערכת Foody

      הכי טוב לעשות בדיקה מדי פעם: עוגת גבינה אמורה להיות יציבה וטיפה רוטטת במרכז

    Avatar
    Daniel Ozana

    להמיר תבנית 20/20 לתבנית עגולה? תודה

      Foody team
      מערכת Foody

      תבנית עגולה 18-20

הצג עוד
תוכן קולינרי ישראלי איכותי
powered by foody