המלצות לאביזרי אפייה לאופה המתחיל

הרשימה הבאה עלולה להיראות לכם ארוכה קצת, אבל אל תיבהלו - לא חייבים לרוץ לחנות המתמחה הקרובה ולקנות הכל. אלה ההמלצות שלי למוצרים וכלים שכדאי מאוד שיהיו לכם, אבל גם לי לקח זמן עד שהמטבח הביתי שלי הפך להיות מאובזר בכל אלה. אז אחרי שהצטיידתם במתכון טוב ובמוזה לאפות, זה הציוד שישדרג לכם את הביצועים:

תנור אמין

הכי טוב לקבל המלצות מאופים חובבים שיש להם תנור שהם מרוצים ממנו. קחו בחשבון שאפילו בין תנורים מדגם זהה יש לפעמים הבדלים באיכות (אני קוראת לזה “הפרעות אישיות”), אז קחו את הזמן להכיר את התנור שלכם. תנור חדש הכי טוב לבדוק על עוגה שאתם מכינים באופן קבוע, ולבדוק כמה זמן לוקח לה להיאפות ומהו החום המתאים. וכן, לקוות גם לקצת מזל, כדי “ליפול” על תנור מעולה.

מיקסר

נכון, אפשר בלי. אני אפיתי במרץ מעל לשנה עם מיקסר יד חלש ופשוט בן 20 שנה שקיבלתי מאימי (הוא עדיין עובד, הממזר), והסתדרתי. אבל מרגע שמיקסר המקצועי הראשון נחת אצלי (ותודה לשולה חמותי על המתנה המדהימה!), כל המאפים יצאו הרבה יותר טוב.

יש גם עוגות שממש קשה להצליח בלי מיקסר חזק, למשל עוגות שמרים, כי הבצק הרטוב שלהן דורש לישה ארוכה ללא תוספת קמח, וממש לא נוח ללישה ידנית. זו הרכישה הגדולה אחרי התנור, אבל הכי חשובה לחובבי אפייה רציניים.

משקל דיגיטלי או סט כוסות מידה

משתלם מאוד למדוד במדויק כשאופים. כך מובטחת תוצאה מושלמת ועקבית. במתכונים שלי אני תמיד נותנת את המידות גם במשקל וגם בנפח, כך שאתם רק צריכים לבחור איך נוח לכם למדוד, אבל אל תעשו “בערך”. לא כדאי.

באפייה מדובר ממש בכימייה והיחסים בין החומרים חשובים עד קריטיים להצלחת המאפה. משקל דיגיטלי כדאי לקנות עד 2-3 קילו, ברמת דיוק של גרם. אם בחרתם באופציה הזולה יותר של סט מידות, וודאו שזה סט מידות אוניברסלי, כלומר שגודל כוס הוא 240 עד 250 מ”ל, ולא כוס של קפה שחור או אשל… (קטנות מדי), או ספל קפה (גדול מדי…). כדאי לצרף גם סט מידה לכפות וכפיות (1 כף =15 מ”ל).

מעבד מזון

מעולה להכנת בצק פריך ולטחינת אגוזים ושקדים. כדאי לפנות לו מקום על השיש באופן קבוע (אחרת מתעצלים להוציא אותו… לפחות מנסיוני).

מטרפה

בלון הקצפה ידני, משמש לערבוב נמרץ (טריפה) או הקצפה ידנית של תערובות. כדאי להשקיע במטרפה חזקה עם ידית ארוכה.

מרית - לקקן

יד ימינו של האופה. משמש לערבוב וקיפול תערובות, ולהעברתן מהקערה לתבנית. כדאי להחזיק 3: אחד קטן, אחד גדול עם ידית ארוכה, ואחד רחב במיוחד (נוח לקיפול קצף). הכי טוב - מסיליקון. יש כיום מריות סיליקון שמשמשות גם בערבוב תערובת חמות מאוד.

קלף פלסטיק

עולה פרוטות ושווה זהב. משמש בתור מרית למי שלא פוחד קצת להתלכלך, וגם בתור שפכטל “לייט”.

שפכטל

לחיתוך בצקים במקום סכין, לניקוי/גירוד משטח העבודה לאחר הרידוד. אפשר לקנות בחנויות בניין (אבל רק מנירוסטה אחרת מחליד) או בחנויות המתמחות.

טיימר

אם יש לכם טיימר מובנה בתנור, אין צורך בטיימר חיצוני, אבל חשוב לעשות בו שימוש. גם אם אתם בטוחים שתזכרו להוציא את העוגה בעוד 5 דקות, שיחת טלפון אחת או כל הסחת דעת אחרת, ואכלתם אותה.

מברשת

מסיליקון או משערות סינתטיות/טבעיות. משמשות לשימון תבניות, להברשת מאפים או בצקים (בביצה, בסירופ וכו’). בסיס מברשת השערות נוטה להחליד והשערות נושרות לפעמים,  אז כדאי לחדש אותן מדי פעם או פשוט להשתמש בסיליקון (הכי מומלץ).

כף גלידה קפיצית

חוץ מלהגשת גלידה אני משתמשת בה המון לעיצוב עוגיות אחידות ושמנמנות.

תבניות

מכל הסוגים, הגדלים, הדוגמאות והחומרים. התבניות הבסיסיות הן עגולות, בקוטר 22-26 ס”מ. כדאי שיהיו לפחות 8 רינגים אישיים (למשל להכנת עוגת גבינה אישית, או עוגות מוס אישיות). תבניות פאי (24-28 ס”מ, גם מלבנית ארוכה או מרובעת זה נחמד לפאי קצת שונה), תבניות אינגליש קייק (מתכת או חד פעמיות), כוסות אלומיניום חד פעמיות (מעולה לעוגת שוקולד חמה), תבנית קוגלהוף (זו עם הארובה באמצע), ותבניות סיליקון בצורות שונות - משפחתיות ואישיות.

ככל שיהיו לכם תבניות סיליקון מגוונות יותר, תוכלו להפוך כל עוגה “פושטית” לנסיכה אמיתית. בגלל שכל התבניות תופסות הרבה מקום יקר בארונות המטבח, אני מאחסנת את התבניות שלי בארגז גדול בחדר אחר.

חותכני עוגיות

אביזר מדליק ומלא הומור - אפשר להכין עוגיות בצורת חיות, בצורת אותיות (ולקשט איתן עוגה), בצורת חמסה גדולה (ולקשט ולתת במתנה), בצורת פרח (ואז לתת זר פרחים אכילים במתנה) ועוד ועוד. כדאי להחזיק סט חותכנים עגול בסיסי מנירוסטה (חלק או משונן), וגם כמה חותכנים מצחיקים, מפלסטיק או ממתכת (יש גם כאלה למבוגרים בלבד).

ברנר (מבער)

מעולה להשחמת סוכר לקרמל (על קרם ברולה) אבל גם לחימום תבניות מתכת כדי לשחרר מהן עוגות קפואות. אני עושה איתו עוד משהו קצת סוטה: אם נופלת ונשברת לי ביצה על הרצפה, אני מחממת אותה עם הברנר עד שהיא הופכת לחביתה, ואז מרימה אותה בקלות ומנקה.

מגררת טובה לקליפות הדרים

עם שיניים דקות וחדות (של מיקרופלאן הכי טובה בעיניי) - שהופכת את קליפת הלימון לשערות דקיקות דקיקות. אני מגררת עליה גם אגוז מוסקט. ויש גם זסטר - מעין ידית עם חורים חדים שיוצרים רצועות מקליפת הלימון.

מערוך

אני מעדיפה להשתמש במערוך עץ, אבל יש גם מפלסטיק, משיש , עם ציפוי נון סטיק ועוד. כולם טובים, השתמשו בזה שנוח לכם (מבחינת הצורה, הגובה, האורך, הרוחב וגם המחיר).

ניירות אפייה

כדאי להחזיק “סטוק” של ניירות אפייה במזווה. אין מעצבן מלגלות שצריך להתחיל לשמן את התבניות (או לרוץ לסופר באמצע האפייה) כי נגמר הנייר.

קערות ערבוב

כדאי לקנות בכמה גדלים. אני מעדיפה מנירוסטה כי קערות הזכוכית כבדות לי לעבודה, וקערות הפלסטיק סופחות ריחות ושומן. כדאי לקנות גם קערה אחת ממש ענקית, עדיף מנירוסטה, שתשמש להכנת תערובות כשמכפילים את כמות המתכון או כשמכינים עוגות עם קצף חלבונים - ככל שהקערה גדולה יותר הקיפול יותר נוח.

יש גם קערות נירוסטה עם ריפוד סיליקון בתחתית, ואלה הכי נוחות כי הן לא מחליקות על משטח העבודה ואפשר לערבב ביד אחת.

שקיות זילוף חד פעמיות ופיות זילוף

שקיות זילוף חד”פ הן המצאת הדור - חזקות, יעילות ובעיקר - חד פעמיות. משתמשים וזורקים. אל תשכחו לגזור החוצה את הפייה ולא לזרוק אותה ביחד עם השקית. פיות זילוף כדאי לקנות חלקה ומשוננת, בקוטר 0.8 ס”מ וגם בקוטר 1 ס”מ. אלה הכי שימושיות אצלי במטבח. חוץ מזה כדאי לקנות בתקופת חנוכה פייה מיוחדת להזרקת ריבה.

קטגוריות

תגובות (13)

Avatar

    Avatar
    עופרה

    בדיוק לפני רכישת מיקסר. על מה את ממליצה?אני מכינה הרבה עוגות ובצקים

      Foody team
      מערכת Foody

      היום יש מבחר גדול של מיקסרים איכותיים. פשוט תקפידי על קערת ערבוב מספיק גדולה ומנוע עוצמתי

    Avatar
    מיכל

    באיזה דגם של kenwood קרין משתמשת בתוכניות שלה?

      Foody team
      מערכת Foody

      כל מיני דגמים

    Avatar
    פנינה קסלר

    היי קורין דבר ראשון את מהממת והמתכונים שלך קלים ופשוטים היוצאים נהדר את יכולה בבקשה לעשות מתכון מפורט של רויאל אייסינג??

הצג עוד
תוכן קולינרי ישראלי איכותי
powered by foody