טיפים להכנת קרמבו ביתי

איך אפשר לקלקל קרמבו? המסקנה הראשונה: אם לא נצמדים להוראות, אין בעיה להרוס לקרמבואים את הצורה. המסקנה השנייה: גם כשאין להם צורה, הקרמבואים עדיין טעימים… מסקנות נוספות, שיעזרו לכם להגיע בשלום לקרמבו “כמו בספר”, בכתבה שלפניכם.

בסיס הקרמבו - הסיבות הנפוצות לבסיס מתפרק

התופעה: תחתיות דקות שמתפרקות בעת הקריצה

הסיבה: רידוד דק מדי של הבסיס

העובי המומלץ לרידוד בסיס הפיצפוצים הוא כסנטימטר אחד. אם הבסיס מרודד דק מידי, תחתיות שיקרצו ממנו ייטו להתפרק.

התופעה: תחתיות בצבע לא אחיד, מתפרקת בעת הקריצה

הסיבה: ערבוב של מספיק של חומרי הבסיס.

כשפיצפוצי האורז לא מכוסים היטב בתערובת השוקולד, הם לא נשארים “דבוקים” מספיק זה לזה גם לאחר ההקפאה. לכן בשלב הקריצה בסיס הפיצפוצים עלול להתפורר. רמז לבעיה תוכלו לראות בצבע הבהיר של פיצפוצי האורז, המציצים מבעד לתערובת החומה (לפני ואחרי רידוד הבסיס).

התופעה: הבסיס אינו קשיח, ציפוי השוקולד לח והתחתיות מתפרקת בעת הקריצה

הסיבה: קירור לא מספיק של הבסיס או התחממות שלו

כשתערובת השוקלד העוטפת את הפיצפוצים קרה מאוד, הבסיס אמור להיות קשה (בדומה לחטיף מוכן של שוקולד ופיצפוצים). אבל אם לא מקררים מספיק את הבסיס, או אם המשטח מתחמם שוב (בקיץ כמה דקות בטמפרטורת החדר מספיקות)- השוקולד נמס שוב והבסיס מתרכך. צורות שיקרצו מתוך בסיס כזה יתפרקו בקלות.

אם משטח הפיצפוצים רך מדי או אם נגיעה בו מלכלכת את הידיים בשוקולד- מומלץ להחזיר אותו למקפיא לכמה דקות, עד שיתקשה מחדש.

התופעה: שברים במשטח בניסיון הקריצה

הסיבה: שימוש בקורצן לא מתאים

כדי ליצור את בסיסי הפיצפוצים יש להשתמש בקורצן עוגיות עגול, בעל שוליים חדים. לא כדאי להחליף את הקורצן בכוס או כלי עגול אחר ששוליו עבים- במקום לקרוץ עיגול, הלחץ עלול לשבור את בסיס הפיצפוצים.

הקרם והציפוי - הבעיות הנפוצות

התופעה: נקודות כהות בקרם

הסיבה: המסה לא מספיקה של הקפה

לפני שמעבירים את תערובת השמנת המתוקה, השוקולד הלבן והקפה לקירור- חשוב לודא שהיא אחידה לגמרי בצבע. אם משתמשים בקפה נמס מגורען (ולא באבקה), גרגירים שלא נמסו עלולים לצוץ שוב בקרם. זה לא נורא- ציפוי השוקולד בשלב הבא יסתיר אותם שוב- אבל נחמד יותר לעבוד עם קרם חלק. בכל מקרה, קפה שחור ותערובות אספרסו למיניהן, לא מתאימים לקרם הזה.

נקודות בהירות בקרם עשויות להעיד על המסה לא מספיקה של השוקולד הלבן או על הקצפת יתר (ראו בסעיף הבא).

התופעה: קרם חמאתי וגרגרי, קשה לזילוף אבל יציב

הסיבה: הקצפת יתר

כדי שניתן יהיה לזלף גבעות יפות או ספירלות של קרם, קרם השוקולד הלבן והקפה צריך להיות יציב. הקצפה לא מספקת תביא לתוצאה רכה מדי (ראו בסעיף הבא). אבל גם הקצפה מוגזמת תיצור בעיות- קרם גרגירי, סמיך כמעט כמו חמאה. קרם כזה יהיה קשה יותר לזילוף, פחות נעים לעין ופחות נעים בפה.

התופעה: קרם רך מדי, מטפטף, לא נותר יציב לאחר זילוף

הסיבה: הקצפה לא מספיקה ו/או השמנת המתוקה לא קרה מספיק

קצפת טובה מתחילה בשמנת מתוקה מתאימה- קרה מאוד, עם אחוזי שומן גבוהים (שמנת מתוקה לבישול/ שמנת מתוקה לייט לא מתאימה להקצפה). על שתי הנקודות הללו חשוב להקפיד גם בהכנת קרם המוקה של הקרמבואים.

דרגת ההקצפה הרצויה- קרם יציב ונפוח, שאינו מטפטף (אפשר לעצור ולהרים את המקצף כדי לבדוק) ושעדיין לא הפך ל”חמאה” (ראו סעיף קודם).

התופעה: קרמבו שמאבד את “השפיץ” בטבילה

הסיבה: חום גבוה מדי של השוקולד המומס ו/או הקרמבו לא מספיק קר ו/או טבילה ארוכה מדי של הקרמבו

את הטבילה של הקרמבואים בציפוי השוקולד כדאי לעשות רק כשהקרמבואים קפואים, ורק כשציפוי השוקולד הנוזלי התקרר לטמפרטורת החדר. אם הקרמבו לא קפוא (ולכן רך מדי), אם השוקולד חם מדי או אם משאירים את הקרמבו בציפוי לזמן ארוך מדי (יותר מטבילה קצרה) התסרוקת השפיצית של הקרמבו עלולה לההרס. הטעם עדיין יהיה נהדר, אבל המראה הכללי יהיה נמוך ורחב יותר- כאילו הקרמבו כולו נמס.

מסקנה אחרונה, לדרך: כפי שכבר ציינו בהתחלה, כל הקרמבואים ה”הרוסים” שלנו היו אכילים- רובם אפילו טעימים מאוד. למרות זאת, עם מעט תשומת לב אפשר בקלות לדלג מעל הבעיות ולהכין בבית קרמבואים מעוצבים שיצננו את הקיץ וגם ירשימו את האורחים.

קטגוריות

תגובות (2)

Avatar

    Avatar
    סיון ביטון

    אדירררררררררר……זה וכל שאר יצירת יידיייך….ממש מוקסמת מכישורייך.תודה!

      Avatar
      קרין גורן

      תודה רבה סיון

תוכן קולינרי ישראלי איכותי
powered by foody