איך מכינים חמאה ביתית?

מתכננים להכין סופגניות אבל שכחתם לקנות חמאה?  בסופר השכונתי עוד לא שמעו ש”משבר החמאה” נגמר? כך תכינו חמאה ביתית משמנת מתוקה (וכבונוס, תקבלו גם רוויון ביתי עדין).

העיקרון

שלוש השיטות הבאות מבוססות על עקרון זהה- עיבוד יתר של שמנת מתוקה ייתן לנו חמאה שצפה בריוויון. מה שנותר הוא רק לסנן את החמאה מהרוויון.

שני מיכלי שמנת מתוקה יתנו לנו בערך 200 גרם חמאה. לא חסכוני במיוחד, אבל בתור פתרון חירום זה לא רע.

חשוב לדעת: ככל שאחוזי השומן בשמנת גבוהים יותר - כך נקבל יותר חמאה ופחות רוויון, וגם, אין בעיה להשתמש בשמנת עמידה להכנת החמאה.

שיטת הבקבוק - השיטה הפרימיטיבית

מוזגים שמנת מתוקה לבקבוק ליטר וחצי ריק ונקי. משקשקים ומנערים 3 דקות עד שרואים גרגירי חמאה צפים בנוזל. מסננים (כדאי גם לשטוף את החמאה במים קרים משאריות הנוזל החמצמץ) מניחים על נייר אפייה לייבוש ממי השטיפה ומשתמשים.

שיטת מעבד המזון - השיטה המהירה

מעבדים 2 דקות בערך - עד שהשמנת מתפרקת לגושים+נוזל. מסננים ומשתמשים. להכנת ממרח חמאה רך יותר מחזירים למעבד מזון עם 2 כפות מים קרים ומעבדים עד לקבלת ממרח חמאה חלק. לחמאה מלוחה - מוסיפים מלח לפי הטעם בשלב זה.

שיטת המיקסר - לאט ובטוח

מקציפים הקצפת יתר (כ-10 דקות או יותר) עד שהחמאה הופכת לגרגירים קטנים ובהמשך לגושי חמאה גדולים שצפים בנוזל. מסננים (כדאי לשטוף את החמאה במים קרים משאריות הנוזל החמצמץ). מניחים על נייר אפייה לייבוש ממי השטיפה ומשתמשים.

ומה עושים עם הנוזל?

הנוזל שנותר הוא ה- buttermilk המקורי, זה שבהשראתו פותח הרוויון התעשייתי. זהו למעשה רוויון ביתי עדין, עם טעם פחות חמצמץ. ניתן להשתמש בו כתחליף לשמנת חמוצה או חלב בעוגות בחושות ואפילו לשתות אותו כמו שהוא.

קטגוריות

תגובות (23)

Avatar

    Avatar
    נעם

    היי, כמה זמן מדף יש לבאטרמילק במקרר?

      Foody team
      מערכת Foody

      4-5 ימים

הצג עוד
תוכן קולינרי ישראלי איכותי
powered by foody